måndag 8 augusti 2011

Dumma skor!!!




Är skitsur på dom här skorna!
Jag hade ett par dåliga skor som var lite för små som gav mig skavsår på hälarna under ett par veckor tidigt i somras. Då köpte jag dessa skor.
Rätt dyra, 1300:-, skitsnygga och otroligt sköna. M e n. Jag får skavsår av dessa med. De är inte för små, sitter perfekt. Men det verkar som att dedär skavsåren jag fick av de andra skorna har gjort så jag är superkänslig. Speciellt ena foten. Går jag mer än 30 min så börjar det svida, sen blir det blåsor och det är kört. Har testat compeed utan resultat. Eller jo, det blev värre...

Så nu har jag tillbringat eftermiddagen med att googla skavsårstips. Tejpa med kirurgtejp verkar vara ett bra trick, testar det nu ikväll. Håll tummarna!


3 kommentarer:

Elin sa...

Jag får också jämt problem när jag har nya skor. Oftast får jag ont och blåsor på sidan av trampdynan på foten vid stortån. Jag har köpt sån idrottstejp, eller vad det kan heta. Den är som tunt tyg, man river av det. Det kör jag där på sidan av foten och på hälen. Kostar inte så mycket, tror jag köpte min på Stadium för 49:- för två rullar eller något sånt.

Men jag varnar för att ha blåsor och sen tejpa på dem... gjorde det misstaget och sen när jag tog bort tejpen så följde huden med... ajajaj...

Lycka till, det är ett elände att ha problem med skorna.

Cinderella sa...

Sandaler med remmar innebär skavsår men numera klara jag mig oftast utan blåsor, tack och lov.

Vad som funkar bäst på blåsor vete katten, för länge sedan använde jag ett slags plattor som såg ut att vara gjorda av bivax, men jag har ingen aning om de fortsatt finns till försäljning, de funkade bra.

MIN resa till drömkroppen sa...

sjukt snygga skor:)