fredag 5 augusti 2011

Powerwalk


Den här veckan ska jag fokusera mest på kosten, att lägga om mina kostvanor. Motionen ska vara promenader, minst 30 min om dagen. Jag går en sträcka på ca 4,5 km och just nu tar den sträckan ca 50 minuter. Känner i kroppen att jag vill börja jogga lite när jag går, men jag undviker det nu när jag är så tung. Har Linn sagt promenera så promenerar jag :-)

Ikväll ska jag tillsammans med några vänner in till stan och picknicka + rocka till Sahara Hotnights (festivaldagar i stan) och jag kommer att dricka vin till picknicken. Inga förbud, men jag kommer planera min mat och verkligen kämpa för att inte trilla dit i "dricka vin = äta massa snask" -fällan :-)

1 kommentar:

Cinderella sa...

Nog tror jag att man får ut snudd på lika mycket från en riktig pw som en långsam jogg. Å andra sidan känns det mer, mer ansträngande att bara ha en fot åt gången i backen.

Inget festivalande för mig, men ungarna ska kanske in till stan idag.

Är du kompis med Linn sen tidigare?