måndag 15 augusti 2011

Stress stress stress

Stresshantering är inte min starka sida! Jag har en tendens att göra onyttiga saker när jag är för stressad, vilket jag är alldeles för ofta.

Jag driver eget företag och massor att göra emellanåt och då kör det ihop sig i min hjärna och jag får ingenting gjort och saker läggs på hög och stressen växer.

Nu har jag tagit hjälp och ska gå på stresshanteringskurs och det känns så bra. Jag känner mig redan lite mindre stressad av bara tanken och en sak som jag börjar med från och med idag är Todo-listor varje dag. Jag har svårt att slappna av och stänga av jobbet på kvällarna men när Todo-listan är avklarad så är jag färdig för dagen och kan stänga ner jobbet och dörren till kontoret.

Ett nytt, lugnare och mindre stressat liv börjar idag!

3 kommentarer:

Cinderella sa...

Suveränt med stresshanteringskurs!!! Och listor, jag skulle inte klara mig utan listor, jag älskar dem (specilellt i slutet av dagen när jag kan checka allt och hiva listan).

Cinderella sa...

Hur går det för dig? Mycket med jobb och allt annat kanske?

*emma* sa...

Halkade in här.. kul när man hittar nya viktbloggar!
Hur går det för dig?
Vad gör du för att gå ner i vikt?

KRAM och pepp