torsdag 10 februari 2011

Längdskidspepp!































Min nya passion är längdskidåkning! Jag hade inte åkt sedan mellanstadiet men för någon månad sedan så köpte jag ett par begagnade skidor, pjäxor och stavar och det är sååå härligt! Nu har jag ett par riktiga skit-skidor så jag kommer köpa nya till nästa år, men det är ett mycket trevligt sätt att motionera tycker jag! I morse åkte jag en slinga på 7,5 km. Det var isigt och blåsigt men det gick riktigt bra!

Jag ville tipsa om lite skidpepp-program. Dels Mitt liv som Hellner på SVT play, där Erik Segerstedt från EMD, under 7 veckor ska träna som en elitidrottsman. Mycket bra program!
Och sedan lyssnade på på ett program på radio här om dagen, P1 Kropp & själ hade ett specialprogram och längdskidåkning som var mycket bra! Toppa skidformen, som går att lyssna på nu i efterhand.

1 kommentar:

Pernilla Be sa...

Härligt att hitta ett nytt roligt sätt att röra på sig! Så kände jag när jag började med squash i höstas.

mvh//pernilla be